۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

مشکل بی هدف موندن راهپیمایی های ما دو چیزه:1- سرکوبگر ها 2- اطلاع رسانی قبل از وعده

تظاهرات هایی که برگزار کردیم تا الان همه خوب بوده و جمعیت بالایی داشته و حکومت حسابی به زحمت افتاده اما به جز روحیه بخشیدن به جنبش هیچ حاصل دیگری نداشته، الان اکثر اعضای جنبش مخالف نظام هستند و هدفشون براندازی نظام هست.
برای رسیدن به این هدف یه سری اتفاقات باید بیوفته مثلا:
1- یه جایی رو تسخیر کنیم ( مثل صدا و سیما )
2- یه میدون رو در کنترل بگیریم و خواسته هامون رو شعار بدیم

برای رسیدن به این موارد دو عامل جلوی ماست:
1- نیروی بی رحم سرکوبگر
2- عدم توانایی ما در اطلاع رسانی قبل از روز تظاهرات

مورد دوم اگر محقق شود مورد اول هم محقق است، یعنی اگر اطاع رسانی جامع و اصولی باشه نیروهای سرکوبگر هم دستشون بسته است. پس مهمترین چیزی که الان می خوایم یک سیستم موفق برای اطلاع رسانیست.
از همین الان تا فراخوان بعدی باید وقت بذاریم و ایده داشته باشیم که چه طوری میشه اطلاع رسانی مفید و موفق داشت، ضمن اینکه ایمن باشد.
پیشنهاد من ایجاد یک شبکه اجتماعی وسیع هست، که اولین لازمه اش داشتن یک مرکزیت است.

من فکر می کنم سایت بالاترین می تونه مرکز خوبی برای ایجاد و گسترش شبکه اجتماعی در اجتماع باشه.
بیشتر توضیح می دم:
ببینید در سایت بالاترین در شهرها و محله های مختلف کاربر وجود داره. مثلا درباره تهران. تهران 22 تا منطقه، از هر منطقه تعدادی کاربر در بالاترین وجود داره که می تونن این سایت رو باز کنن ( به اینترنت و فیلترشکن هاش آشنا هستند ) این افراد می تونن در منطقه خودشون اطلاع رسانی کنن ( پخش اعلامیه، دیوارنویسی و... ) و اگر به طور میانگین در هر منطقه تهران 5 نفر هم تصمیم به اطلاع رسانی بگیرن، و سه روز هم وقت باشه، روز سوم همه مردم تهران از اون فراخوان مطلع هستند.
این پیشنهاد در بیان خیلی ساده است و خیلی هم خوب است اما عملی کردن این مسئله بسیار مهم است. و برای برای آن راهی پیدا کنیم. مثلا اینکه یک سایت راه اندازی بشه مخصوص اطلاع رسانی ها که بعد از فیلتر شدن باید یک دامنه جدید بسازه و بذاره تا همیشه برای داخل کشور قابل باز شدن باشه کاری که سایت های موزیک می کنن مثلا یک عدد جلوی دامینشون می زارن ( musicbaran31 ) به نظر من این راه بهترین راه اطلاع رسانی است، این سایت می تونه منبع تغذیه راه ها و ابزارهای اطلاع رسانی باشه. اگر کسی آماده این فعالیت هست اعلام کنه ( ایمیلی چیزی از خودش بذاره ) تا کار رو شروع کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر